Paul Moysset, peirièr

Collecté en 1998 par IOA Sur la Commune de Boussac Voir sur la carte
J'apporte des précisions ou
je demande la traduction >

Introduction

Les constructions du Segalar sont faites d’un assemblage de pierres de schiste liées avec de la terre ou un mortier fait de chaux et de cram. 

Faute de pierres de taille, les encadrements étaient souvent en bois de châtaignier (castanhièr). 

Les maçons (peirièrs) travaillaient à la jornada du lever au coucher du soleil et pouvaient bâtir una cana de paret dans une journée.

Les unités de mesures étaient l'empan (palm, main ouverte, du bout du pouce au bout du petit doigt, soit 20-25 cm) et la canne (cana, environ 2 m).

En fin de chantier, on suspendait un bouquet (ramèl) à la chapente et on faisait une petite fête, la beduda.

Ethnotexte

Paul MOYSSET

né en 1926 à Boussac.

Transcription

Occitan
Français

« Aprenguèri lo mestièr de peirièr en trabalhent. Lo pèra èra peirièr, amai lo grand-pèra.
Una paret en pèira, un bon peirièr arribava a far una cana, quatre mèstres-carrats. Mès, totes la fasián pas. E pièi, quand aquò èra en naut, que caliá montar la pèira... Ara se trabalhava del solelh levat al solelh cochat. Èran pagats a la jornada mai que mai. Mès, pendent l’ivèrn, demoràvem de còps dos o tres meses a l'ostal. A Totsants, tot aquò plegava.

Quand bastissián, dubrissián una carrièira. Presque totes avián un airal que èra magre e que i aviá de pèiras. Mès aquò èra de pèiras de país. E lo cram atanben. Ara i aviá d’airals que ne laissavan traire a de vesins, aquò èra de cramnièiras que anavan melhor.
Bastissián ambe de cram e de calç grassa. Fasián de parets de cinquanta. Las granjas se fasián de soassanta, en bas, e pièi cinquanta en naut.
A la fin, i aviá una beguda. Penjavan lo ramèl. Aquí fasián una fèsta. »

Pas de traduction pour le moment.

© Tous droits réservés Institut occitan de l'Aveyron

Localisation

Vous aimerez aussi...

En cours de chargement...