Las fièiras

Collecté en 1992 par IOA Sur les Communes de Naucelle, Rodez, Sauveterre-de-Rouergue Voir sur la carte
J'apporte des précisions ou
je demande la traduction >

Introduction

Lo mercat et las fièiras, les commerces sédentaires et les artisans, animaient la vie économique et sociale du village ou du bourg. 

L'arrivée du chemin de fer a eu une influence sur les foires de Naucelle et des environs. 

Les mercadièrs achetaient les bêtes sur le fièiral, à charge pour le vendeur de mener ou de transporter sa marchandise jusqu'à la gare. 

Il y avait des fièiras un peu partout, même dans des lieux bien moins importants que Naucèla : La Mòta de Quins, La Crotz-Roja de Camjac, Lo Navech, Sent-Marcial…

Ethnotexte

Ernest LARROQUE

né en 1902.

Transcription

Occitan
Français
« Aquí i aviá tres fièiras, autres còps, qu'èran las fièiras pels pòrcs grasses. I aviá la fièira de Naucèla, la fièira de Sent-Marcial e pièi la fièira de Sauvatèrra. Aquò èra de merchands, de charcutièrs d'en l'aval, del Miègjorn, que venián crompar de pòrcs grasses. O alara de merchands que los anavan vendre dins las gròssas proprietats del vinhòble aval, que los regissurs lor crompavan de pòrcs grasses per noirir lo personel.
Los merchands davalavan lo bestial de l'Aubrac, arribavan aicí e romplissián aquela remesa de bestial. Crompavan de fen e, lo matin, del temps que cassavan la crosta, los metián aquí darrèr l'ostal.
I aviá un mercat cada mes, i portavan d'uòus, de frucha, de noses, de castanhas, de mongets. I aviá de merchands de petaces que venián de Rodés. Aquelses tipes prenián dins cada país un òme del país per los acompanhar dins los ostals. »

Pas de traduction pour le moment.

© Tous droits réservés Institut occitan de l'Aveyron

Localisation

Vous aimerez aussi...

En cours de chargement...