Las pèiras del tròn
Introduction
On disait que le tonnerre tombait soit en pierre, soit en feu. De nombreuses pierres (haches de pierre polie, nodules, météorites) portaient d'ailleurs le nom de pèiras del tròn.
Ethnotexte
Adrien RECOULES
né en 1925 à Réquista, décédé en 2022.
Transcription
Occitan
Français
« Al Puèg-Cormion, lo temple gallo-roman èra sul suc mès, en bas, i aviá una capèla romana e, las pèiras que i se trobavan paravan del tròn. Guisard de La Rosièira, a La Sèlva, n’aviá una e, aquela pèira, la metiá sus la pòrta de dintrada de la fenial o de l'estable perque garantissiá del tròn. »
« Au Puech-Cormiou [Connac], le temple gallo-romain était sur la colline mais, en bas, il y avait une chapelle et, les pierres qui s'y trouvaient protégeaient de la foudre. Guizard de La Rozière, à La Selve, en avait une et, cette pierre, il la mettait sur la porte d'entrée de la grange ou de l'étable parce qu'elle protégeait de la foudre. »